Waar kom jij je bed voor uit?

De wereld om ons heen verandert in een razend tempo. Wat geeft ons dan de houvast om hier mee om te gaan?

Organisaties zetten massaal in op zingeving (‘the why’) en een hoger doel (‘purpose’) om klanten en medewerkers te binden. Een strakke oneliner over ‘het waarom’ en ‘waartoe’ van de organisatie bindt zowel klant als medewerker in hun behoefte aan betekenis. Bedrijven als Coca Cola, ING en Nike verkopen geen frisdrank, bankdiensten of sportschoenen meer. Zij verkopen geluk, voorsprong en zelfoverstijging. Een soort commerciële spiritualiteit. Purpose en zingeving staan bij moderne bedrijven even centraal als de ouderwetse visie, missie en strategie. Zowel de organisatie, medewerkers als klanten zijn op zoek naar betekenis, een hoger doel waar zij zich aan kunnen verbinden. Daarnaast blijkt uit onderzoeken dat 90% van de millennials ‘iets goeds’ wil doen in hun werkende leven en zoekt betekenisvol werk met impact. De generatie centennials vindt Purpose nóg belangrijker. Het is voor hen de factor die het zwaarst weegt in de zoektocht naar een nieuwe baan. 

Was is nu de uitdaging om ons ‘mens-zijn’ verder te onderzoeken en te ontwikkelen? Hoe kunnen wij zelfkennis op een dieper niveau over onszelf vergaren? Meer van onze ‘innerlijke technologie’ (her)activeren? De mogelijkheden zijn immens als jij als leider in verbinding bent met jezelf. Zo kan je op een inspirerende manier duurzame groei realiseren in lijn met het ‘hogere’ doel en de intrinsieke motivatie van de mensen.

De Purpose Boom bouwt een fundament op basis van ’echt’ contact en menselijke processen. De middelen en methodes zijn eenvoudig en diepgaand. Het hebben van een duidelijke purpose heeft tal van positieve effecten op traditionele stuurcijfers als meer productiviteit, meer winst, minder ziekteverzuim, minder bedrijfsongevallen en minder productiefouten. Het hebben van een hoger doel en het verdienen van geld gaan hand in hand. Wil jij als leider en mens het verschil maken, neem dan contact over de mogelijkheden.

De Purpose Boom wordt in samenwerking met Peter Vader Trainingen (partner van de The Growth Factor) aangeboden in verschillende vormen: In-company, MKB en ZZP-programma.